協働コミュニケーション自律キャリア構築
CollaborationCommunicationIntegrityCareer Development
オンライン(Microsoft Teams)
Online(Microsoft Teams)

One-of-a-kind E-mail

One-of-a-kind E-mail

講義番号
Lecture Number
DECseminar_2020_09_25
更新日
Update date
2020.10.01
公開日
Release date
2020.09.09
海外で、ポスドクの仕事、研究調査、インターンをしようとする場合、受け入れ先の専門家の関心を引き、読み手に強く訴えることのできる電子メール(効果的な電子メール)を書く必要があります。効果的な電子メールを書くときの基本的な技能とやり方があります。講師は、ご自分の経験に基づいて、はじめてコンタクトする専門家にどのような電子メールを書いたらよいかを解説されます。

When you wish to apply for a post-doctoral job, to do a research, or to work as an intern overseas, you need to write an impressive email to draw the attention of overseas experts. There are basic skills and strategies to write an informative and appealing email (one-of-a-kind email). The instructor will explain, based upon her experience, how to prepare one-of-a-kind e-mail when we approach experts for the first time.

題目
Title
効果的な英語電子メールの書き方

One-of-a-kind E-mail

実施形態
SeminarForm
講義・ワークショップ

Course/Workshop

開催日
Date
2020年09月25日

2020/09/25

時間
Time
13:00-16:15(3rd period: lecture, 4th period: Q&A/ feedback)
講義室
Venue
オンライン(Microsoft Teams)

Online(Microsoft Teams)

対象者
Eligibility
名古屋大学の大学院生

Graduate Students of Nagoya University

言語
Language
英語

English

講師
Instructor

マリネラ・アンデルカ

Dr. Marinela Anderca

Ph.D.

講師は、名古屋大学で博士号を取得された後、カナダのトロント大学で教育方法を学ばれました。講師は、明快な英語でわかりやすい話をされます。

The instructor received her Ph.D. from Nagoya University. She further learned the teaching method at the University of Toronto in Canada. She is known to be a good speaker of simple English.

主催
Host
名古屋大学博士課程教育推進機構

Doctoral Education Consortium, Nagoya University

問い合わせ先
Contact
nu-hakase@adm.nagoya-u.ac.jp (博士課程教育推進機構)

nu-hakase@adm.nagoya-u.ac.jp (Doctoral Education Consortium)

内容

Additional information

〇申し込み方法
ページ下部「名古屋大学の方はこちら」からお申し込みください。
〇申し込み締め切り
一次締め切り 9月15日(火)15:00
二次締め切り 9月18日(金)15:00
最終締め切り 9月23日(水)17:00
※事前課題(任意)を22日(火)までに提出した先着5名の学生は、4限のQ&A・フィードバックの時間にフィードバックを受けることができます。希望する学生は、間に合うように申し込んでください。詳細は、各締め切り日の時点でお送りします。

〇Registration
please apply from "Nagoya University" on the end of page.
〇Dead line
First deadline: Sept. 15th(Tue.) 15:00
Second deadline: Sept. 18th(Fri.) 15:00
Final deadline: Sept. 23th(Wed.) 17:00
※First 5 students who submit Pre-assignment(optional)  by Sept. 22th(Tue.)  can receive feedback in Q&A time. If you want to get feedback from the lecturer, please make sure to register in time. We will send you the details on each deadline day.

 
E-mail is an essential tool to develop your global network of experts. The instructor will share plenty of cases with participants and explain how to write an impressive email and the file to be attached.

電子メールは、グローバルな専門家のネットワークを構築するための不可欠な道具です。 講師は、豊富な事例を使いながら、電子メールや添付するファイルの作り方を詳しく説明されます。