名古屋大学が幹事校として「大学院教育改革フォーラム2024―PhDs, Change the Future」を開催します。
企画にあたっては、「未来」を担う博士課程の学生たちにとって、「何が必要であり価値があるか」を重視し、検討を重ねてきました。その結果、学生自身の「未来」についてのイメージを広げ具体化すること、そして、博士人材がその力を存分に発揮できる社会基盤の構築に向けたアクションを起こすことが重要であるとの結論に至りました。
本フォーラムでは、様々な分野で活躍している博士課程教育リーディングプログラムおよび卓越大学院プログラムの修了生の話を聞くことができる場、博士人材の採用を検討している組織と学生が直接交流する場を設けます。
皆様のご参加をお待ちしております。
【大学院教育改革フォーラム2024】
開催日時:
2024 年11 月15日(金) 13:10〜18:00 (企業ブース:10:00~18:00)
2024 年11 月16 日(土) 9:00〜12:30 (企業ブース: 9:00~14:00)
会場:名古屋大学 東山キャンパス(対面による実施。15日の一部のプログラムのみ、オンライン配信を予定)
メインテーマ:「PhDs, Change the Future」
言語:日本語および英語
詳しいプログラムや参加登録については、以下のウェブページをご覧ください。
(日)https://gradschool-forum2024.dec.nagoya-u.ac.jp/
(英)https://gradschool-forum2024.dec.nagoya-u.ac.jp/en/
In 2024, Nagoya University will host the "2024 Forum for Gradate School Educational Reform - PhDs, Change the Future". During the planning, we emphasized understanding what is necessary and valuable for PhD students who will lead the "future." As a result, we concluded that it is crucial to expand and concretize the students’ vision of their "future" and take action towards building a social foundation where PhD holders can fully demonstrate their abilities.
This forum aims to provide opportunities to hear from graduates of the Leading Graduate School Programs and the WISE Program who are active in various fields, and to interact directly with organizations considering hiring PhD talent.
We look forward to your participation.
【2024 Forum for Graduate School Educational Reform】
Schedule:
November 15, 2024 (Friday) 13:10-18:00 (The Corporate Booths: 10:00~18:00)
November 16, 2024 (Saturday) 9:00-12:15 (The Corporate Booths: 9:00~14:00)
Venue and Format: Nagoya University, Higashiyama Campus (To be held in person. Only some programs on the 15th will be streamed online.)
Main Theme: “PhDs, Change the Future”
Language: English and Japanese
For a comprehensive program and registration details, please visit the following website.
(JP)https://gradschool-forum2024.dec.nagoya-u.ac.jp/
(EN)https://gradschool-forum2024.dec.nagoya-u.ac.jp/en/